Με τέτοια εκπαιδευτική πολιτική είναι λογικό οι μαθητές μπαίνοντας μέσα στην τάξη να έχουν ήδη διαμορφωμένη γνώμη για τους διδάσκοντες. Όταν τολμάνε οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μια απεργία διεκδικώντας τα αυτονόητα, ακούνε στα δελτία ειδήσεων τους χρυσοκάνθαρους δημοσιογράφους παπαγάλους να πνέουν τα μένεα για «τον πλέον τεμπέλικο κλάδο της ελληνικής κοινωνίας». Όλο αυτό το σκηνικό που στήνεται, ως περιρρέουσα ατμόσφαιρα,έχει ως συνέπεια οι μαθητές να μην έχουν σε καμιά εκτίμηση τους εκπαιδευτικούς.Και όταν κάποιον δεν τον εκτιμάς δεν θέλεις να μάθεις από αυτόν.Πολλοί εκπαιδευτικοί καταναλώνουν τη μισή χρονιά για να αποδείξουν απλώς ότι δεν είναι ελέφαντες.Όποιος έχει μπει σε τάξη τα γνωρίζει άριστα αυτά.
Διεθνείς μελέτες έχουν αποδείξει ότι το στρες αλλά και η μεγάλη ψυχοφθορά που συνεπάγεται η διδασκαλία σε τάξη διαμορφώνουν το επιτρεπτό ωράριο των εκπαιδευτικών παγκοσμίως.Μόνο στις τριτοκοσμικές και παρηκμασμένες κοινωνίες συμπεριφέρονται στους δασκάλους τους ως σκλάβους από την άποψη του ωραρίου και της αμοιβής.Η διαφαινόμενη αύξηση του ωραρίου στην Ελλάδα σε συνδυασμό με τη μισθολογική μείωση που υπέστησαν οι εκπαιδευτικοί τα τελευταία δύο χρόνια, επιβεβαιώνουν μάλλον μια παρηκμασμένη κοινωνία που οδεύει, αν δεν είναι ήδη, στον τρίτο κόσμο.Οι συνθήκες εργασίες των εκπαιδευτικών αντανακλούν και τις συνθήκες εργασίας των παιδιών.
Ο Κέννεντυ είχε πει: «Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός όταν θεωρεί φυσιολογικό να πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις αποχετεύσεις του, παρά αυτόν που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών του».
Για την αποκατάσταση της αλήθειας παραθέτω δύο επίσημους πίνακες που δείχνουν ξεκάθαρα τι συμβαίνει στην Ευρωπαϊκή ένωση σε επίπεδο ωραρίου και μισθολογίου.
Να επισημανθεί, επίσης, ότι ο μέσος όρος διακοπών στην Ευρωπαϊκή ένωση είναι οι 11 εβδομάδες. Στην Ελλάδα είναι 10 εβδομάδες.
ΌΕΤΗΣΙΕΣ ΜΕΙΚΤΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΣΕ ΕΥΡΩ
(ΣΤΟΙΧΕΙΑ 200
9)
ΠΙΝΑΚΑΣ 1
ΧΩΡΑ |
ΑΡΧΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ |
ΤΕΛΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ |
% ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΜΙΣΘΟ |
1 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ |
72.336 |
125.738 |
23% |
2 ΙΡΛΑΝΔΙΑ |
33.753 |
63.361 |
46% |
3 ΓΕΡΜΑΝΙΑ |
45.113 |
62.824 |
46% |
4 ΒΕΛΓΙΟ (Φλαμ.) |
35.098 |
61.211 |
48% |
5 ΒΕΛΓΙΟ (Γαλλ.) |
34.279 |
60.513 |
48% |
6 ΑΥΣΤΡΙΑ |
27.901 |
56.964 |
51% |
7 ΟΛΛΑΝΔΙΑ |
33.364 |
55.924 |
52% |
8 ΦΙΛΑΝΔΙΑ |
32.696 |
55.881 |
52% |
9 ΙΣΠΑΝΙΑ |
33.344 |
46.692 |
62% |
10 ΓΑΛΛΙΑ |
24.342 |
46.020 |
63% |
11 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ |
21.973 |
38.609 |
75% |
12 ΙΤΑΛΙΑ |
24.403 |
38.272 |
76% |
13 ΕΛΛΑΔΑ |
19.729 |
29.127 |
|
14 ΣΛΟΒΕΝΙΑ |
18.396 |
23.490 |
124% |
15 ΣΛΟΒΑΚΙΑ |
6.325 |
7.844 |
371% |
ΕΥΡΩΖΩΝΗ (Μ.Ο.) |
30.870 |
51.498 |
57% |
Πηγή: ΟΟΣΑ «Η εκπαίδευση με μια ματιά 2011». Οι χώρες σε φθίνουσα σειρά ως προς τον τελικό μισθό.
Χώρες Ε.Ε./27ΠΙΝ
ΑΚΑΣΠ
ΠΙΠΠΠΠ ΠΙΝΑΚΑΣ 22
ΠΠΠΙΝΑΚΑΣ
Διδακτι
ΧΩΡΕΣ Ε.Ε./27 |
Κατώτερη Δ.Ε.Διδακτικές ώρες (Γυμνάσιο) |
Ανώτερη Δ.Ε.Διδακτικές ώρες (Λύκειο) |
Κατώτερη Δ.Ε. (Γυμνάσιο) Διαθέσιμος χρόνος στο σχολείο |
Ανώτερη Δ.Ε.(Λύκειο) Διαθέσιμος χρόνος στο σχολείο |
Βέλγιο-Γαλλ. |
18/20 |
17/18 |
||
Βέλγιο-Γερμ. |
18/20 |
17/18 |
||
Βέλγιο-Φλαμ. |
18 |
17/18 |
||
Βουλγαρία |
23 |
24 |
||
Δ. Τσεχίας |
17 |
16 |
||
Δανία |
20 |
19 |
||
Γερμανία |
17/21 |
17/20 |
||
Εσθονία |
18/24 |
18/22 |
||
Ιρλανδία |
22 |
22 |
||
Ελλάδα |
16/21* Μ.Ο 18,5 |
16/21* Μ.Ο 18,5 |
30 |
30 |
Ισπανία |
17/19 |
17/19 |
30 |
30 |
Γαλλία |
17 |
14 |
||
Ιταλία |
18 |
18 |
20 |
20 |
Κύπρος |
18 |
18 |
30 |
30 |
Λετονία |
21 |
21 |
||
Λιθουανία |
18 |
18 |
||
Λουξεμβούργο |
18/19 |
18/19 |
22 |
22 |
Ουγγαρία |
20 |
20 |
||
Μάλτα |
26 |
20 |
28 |
28 |
Κάτω Χώρες** |
||||
Αυστρία |
17/18 |
17 |
||
Πολωνία |
14 |
14 |
||
Πορτογαλία |
22 |
20 |
35 |
35 |
Ρουμανία |
17/22 |
17/22 |
||
Σλοβενία |
17 |
15 |
||
Σλοβακία |
17 |
17 |
||
Φινλανδία |
13/17 |
11/17 |
19/25 |
17/27 |
Σουηδία*** |
31 |
31 |
||
Η.Β. (Αγγλία, Ουαλία, Β. Ιρλανδία)**** |
32 |
32 |
||
Η.Β. (Σκωτία) |
23 |
23 |
23 |
23 |
Μ.Ο. Ε.Ε. 25/27 |
19,1 |
18,4 |
27,5 ***** Μ.Ο. Ε.Ε. 10/27 |
27,5***** Μ.Ο. Ε.Ε. 10/27 |
Πηγή Ευρυδίκη: Αριθμοί Κλειδιά της Εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2009 (http://www.eurydice.org).
* Το Υπ. Παιδείας έχει δώσει 16 ώρες για όλους του εκπαιδευτικούς |
** Αναφέρεται μόνο ο συνολικός εργάσιμος χρόνος
*** Αναφέρονται ο διαθέσιμος και ο συνολικά εργάσιμος χρόνος
**** Αναφέρεται μόνο ο διαθέσιμος χρόνος
***** Ο μέσος όρος αφορά τις χώρες της Ε.Ε. για τις οποίες υπάρχουν τα αντίστοιχα στοιχεία
Τριαντάφυλλος Σερμέτης Δημοσιεύθηκε 24 Ιουλίου 2012
Πηγή: http://tvxs.gr/news/blogarontas/i-ekpaideytiki-politiki-tis-ntropis-kai-toy-pseydoys